Програма підвищення ефективності управління активами в ОТГ
12 лютого 2019 року представники виконавчого органу ради Присиваської ОТГ в складі заступника сільського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, начальника фінансового відділу, спеціаліста І категорії з юридичних питань та спеціаліста із земельних питань прийняли участі в одноденному тренінгу з підвищення ефективності управління активами в ОТГ. Тренінг відбувся в м. Херсон, організатор заходу - Програма DOBRE «Децентралізація приносить кращі результати та ефективність».
Програма тренінгу була насиченою та дуже актуальною , зокрема детально розглянули питання по блокам, а саме:
І. Аналіз окремих інструментів управління активами в ОТГ (комунальне майно, відмінне від земельних ділянок):
1) оренда, приватизація, відчуження, списання, передача в управління;
2) оптимізація системи управління господарюючими комунальними підприємствами та управління майном комунальної власності, яке знаходиться на балансі цих підприємств;
3) робота з безхазяйним майном та відумерлою спадщиною;
4) робота зі стягненням заборгованості;
5) різне (співробітництво тергромад, новели податкового законодавства, регуляторна діяльність у розрізі управління активами, тощо).
ІІ. Ефективний облік земель:
1) вихідна інформація;
2) використання ГІС;
3) практичні аспекти визначення меж населених пунктів;
4) інвентаризація земель;
5) контроль за використанням та охороною земель.
ІІІ. Управління земельними ресурсами:
1) земельні аукціони;
2) ділянки під нерухомістю громади;
3) невитребувані, не успадковані та приватні паї.
IV. Питання оформлення майна, активів та зобов’язань внаслідок добровільного об’єднання:
1) оформлення передавальних актів, суцільна інвентаризація, грошова оцінка, постановка на облік майна за справедливо вартістю;
2) передача раді-«центральній садибі», облік та знищення документації, яка нагромадилася під час діяльності ОМС, що припинилися внаслідок реорганізації;
3) прийняття майна та майнових прав зі спільної власності територіальних громад району у власність ОТГ (передача індивідуально визначеного майна та передача майнових прав на юридичну особу – зміна власника);
4) оформлення правонаступництва на об’єкти рухомого та нерухомого майна.
Наступним етапом даної програми буде приїзд експертів в громаду, робота консультантів з документами ОТГ, їх вдосконалення; складання переліків комунального майна та упорядкування роботи з земельними ресурсами і найважливіша складова - розробка Програми з управління активами, в якій буде дуже конкретно описані проблеми громади з управління активами та шляхи покращення розпорядження активами.